ДОБРОДОШЛИЦА

Отварањем овог блога позивамо све родитеље и ученике да кренемо истим путем и својим коментарима и предлозима зауставимо насиље заједно. Желели бисмо да чујемо ваше сугестије и предлоге конкретних акција како да насиљу кажемо СТОП! АКО СВАКО ОД НАС УЧИНИ НЕШТО ШТО МОЖЕ, КОЛИКО ГОД ТО МАЛО БИЛО, ДА ЗАУСТАВИ НАСИЉЕ – СВИ ЗАЈЕДНО МОЖЕМО ДЕЦИ УЛЕПШАТИ СВЕТ.


субота, 25. децембар 2010.

Радионице

Заједничка радионица бр.1    
КАРТИЦЕ ОД 1-6
                                   
                           Одељење: Vll1 и Vll2
                           Датум одржавања:30.11.2010
                           Време одржавања:7:10h – 7:55h
                           Место:Кабинет Музичке културе
                           Одељенске старешине: Јулијана Стојановић Професор Музичке културе (Vll2.) и Бојан Тасев (Vll1) наставник Руског језика
                           Присутно: 42 ученика
На првој радионици КАРТИЦЕ ОД 1 ДО 6, ученици су се међусобно упознали, не само по ономе што воле или не, знају или не знају, по различитим особинма, припадностима. У радионици су постигли да разумеју и открију не само себе већ и друге ученике.  У првој активности одељењске старешине су препустиле ученицима да изаберу игру коју воле ( каладонт). На овај начин међу ученицима из различитих одељења створена је квалитетнија комуникација. У другој активности картице ЗАДАТАК деца су седела у облику слова п,  а на средини просторије на спојеним клупама налазио се потребан прибор за ову игру.

 Сл.бр1 Одељеанске старешине кроз
разговор упознају ученике са циљевима
и задацима радионице....
 
 Сл.бр2 Јулијана дели картице са
задацима и  упућује ученицу у рад...

Радионица је допринела да ученици да схвате да упркос различитости имамо и много сличности, да уоче специфичности сваког појединца, аутентичност и јединственост.
 Сл.бр3 Ученици уз помоћ наставника
Бојана бирају картице и коментаришу..  
                  
Сл.бр4 Ученик коментарише две своје
позитивне особине (упорност и смисао за  хумор...)
 


Сл.бр5 Ученик одговара на своје питање
Које се односи на његове неостварене 3
Жеље које би волео да му се испуне.....

Ова радионица је помогла ученицима да се боље упознају и учврсте међусобна пријатељства.... 
Ученици су углавном били задовољни садржајем радионице,а питање музике покренуло је највише дискусија...

РАДИОНИЦА ЈЕ УСПЕШНО РЕАЛИЗОВАНА ДО КРАЈА

 
 РАДИОНИЦА БР. 2
Друга радионица-заставице, одржана је 7. децембра 2010. Радионици је присуствовао 21 ученик, циљ радионице био је да се расветли процес настајања сукоба, кроз које све фазе пролази и на који начин се продубљује.  На радионици су дошли до идеје како овладати конструктивним начином контроле околности које доводе у сукоб. У првој активности-наше снаге ова група девојчица постигла је најбржи ефекат јер су биле најсложније прилом извршења задатка. Увиделе су колико је важно да се осећају добро у групи којој припадају, али и у различитим другим групама. Садржај радионице им се веома допао.

 У другој активности –ЗАСТАВИЦЕ ученици су формирали два реда са  једнаким бројем чланова. На крају активности схватили су да треба развијати слогу, осећај за реалност и не играти на прву лопту, уз поштовање свакога и без понижења.  Добри исходи не могу да изостану када се поштују оваква правила. При увођењу нових правила поједини ученици нису желели да их поштују, били су револтирани јер су уочили напор друге групе у намери да остваре циљ.



На фотографији уочавамо непоштовање правила, један ученик не жмури док остали следе инструкције.  Обе групе упустиле су се у игру, циклично су се смењивала на позици моћи и немоћи, победника и губитника.
Ученици су схватили да су људи склонији механизму да се пре баве другима него собом и да до сопственог постигнућа треба да дођу тако што себе усавршавају, а не тако што друге понижавају.  Уочили су да се поделе међу људима лако стварају ако се не поштују други, да пријатељства лако гасе, чак се и развијају непријатељства.
Ученици су били кретаивнми када је требало дати одговор на питање шта је слађе од свађе. Једна ученица је одговорила уз осмех да су то љубав, пријатељство. Остали ученици су додали да су другарство, искреност, хумор, поштовање, узајамно помагање такође слађи.  Ова игра им се посебно допала и сматрају да ће је се сећати у тренутку када на помолу буде била нека свађа.
У трећој радионици –ШТА ЈЕ СВЕ НАСИЉЕ, која се одржала 14.12.2010., присуствовало је 19 ученика.У активности -асоцијације на реч –насиље ученици су писмено одговарали дајући  занимљиве одговоре.Одговори су углавном били слични и односили су се искључиво на међусобна задиркивања,туче,итд.Ученици су успели да сврстају своје асоцијације у следеће категорије:осећања,понашања,описи догађаја.У активности на слици ученици су сврставали примере насиља  у зависности којој врсти припадају.Ученици су најчешће препознавали физички облик насиља. 

Ученицима се посебно допала активност ИГРИЦА, допало им се невребално показивање емоција задовољства, пријатности и заштићености у школи. На фотографијама видимо сличне изразе лица два ученика. Показало се да су изутено осетљиви и да имају широк дијапазон показивања и препознавања емоција које емитују њихови вршњаци. То је охрабрујуће зато што показју развијену емпатичност. Ученици су након завршене радионице били пуни позитивне енергије јер су сазнали на који начин могу смањити разне облике насилног понашања и на тај начин елиминисати непријатна осећања. Највише од свега желе да се осећају прихваћеним.
 

 

Нема коментара:

Постави коментар